دنیای ورزش های موتوری پس از گذشت 120 سال که با اختراع خودروها و دیگر وسایل نقلیه موتوری عجین شده کمتر راننده زن موفقی را به خود دیده است
اما امروزه اوضاع به کلی تفاوت پیدا کرده است و یکی از درخشان ترین راننده های زنی که در چند سال اخیر در کشور انگلستان مسابقه می دهد جیمی چادویک 18 ساله است. او می گوید وقتی که به مردم می گویم یک راننده مسابقه ای حرفه ای هستم بسیار شوکه می شوند.
چادویک دوران حرفه ای خود را از سال 2015 میلادی با حضور در رقابت های کلاس GT4 آغاز کرد. او یک آستون مارتین V8 را به همراهی راس گان می راند و توانست به عنوان اولین زن برنده این مسابقات شناخته شود.
او در سن 17 سالگی هم تبدیل به جوان ترین برنده رقابت های 24 ساعته سیلورستون شد.
او می گوید: من همیشه خودم را به عنوان یکی از راننده های حاضر در مسابقه می می بینم. او می گوید اصلا به این که به عنوان یک زن در این مسابقات شرکت می کند اهمیت نمی دهد و هیچ تفاوتی در میزان مسئولیت و کار او ایجاد نمی کند.
او می گوید دیگر اهمیتی ندارد که جنسیت شما چیست و در زمان رقابت برای هیچ کس تفاوتی ایجاد نمی کند و همه به دنبال هدف خود هستند.
من هیچ گونه تبعیضی علیه جنسیت خود در رقابت هایی که شرکت کرده ام مشاهده نکرده ام. اگر کار خود را خوب انجام داده ام هیچ راننده مردی را ندیده ام که نا امید از شکست توسط یک زن بوده باشد. در مواقع من فکر می کنم که در روزگاری زندگی می کنیم که دیگر سن و جنسیت مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.
الهام بخش او لینا گاد به عنوان اولین زن مهندس مسابقه ای برنده رقابت های 24 ساعته لومانز با آئودی است. او می گوید با دیدن نقش بسیار پر اهمیت لینا در قهرمانی آن سال آئودی که دست کمی از یک راننده ندارد، مصمم شد تا راهی مشابه راه او بپیماید.
اما او معتقد است که راه به نسبت طولانی برای زنان در پیش است و به غیبت طولانی مدت زنان در رقابت هایی همچون فرمول یک اشاره می کند.
اگر به ازای هر 50 راننده مرد یک راننده زن وجود داشته باشد. قطعا مسابقات فرمول یک که تنها با 22 راننده برگزار می شود جایی برای زن ها نخواهد داشت.
اما به نظر می رسد که چادویک با توجه درخشش می تواند راه حلی برای این مشکل باشد. او با آرزوی رانندگی خودروهای فرمول یک زندگی می کند.
در واقع فرمول یک بالاترین رده موتوراسپرت به شمار می رود و جایی است که هر راننده جوانی به دنبال آن است. اما امروزه حضور در چنین رقابت هایی نیاز به اسپانسرهای بسیار بزرگی دارد و حتی حضور در کلاس های جونیور هم فشار مالی بسیار زیادی را وارد می کند.
او برنامه دارد تا در سال 2017 با قدرت بیشتری به میادین مسابقات باز گردد. او می گوید که رقابت های GT محل بسیار خوبی برای یادگیری است و باعث پیشرفت شما می شود. گرچه رقابت با خودروهای تک سرنشین از لحاظ تکنیکی در سطح به مراتب بالاتی قرار دارد.
در حال حاضر چادویک نیم نگاهی بر رقابت های فرمولا 3 هم دارد که می تواند مقدمه راه او برای حضور در مسابقات فرمول یک باشد.
در هر صورت حضور او می تواند مقدمه ای بر این مسئله باشد که دختران هم می توانند توانایی های خود را در چنین ورزشی با اثبات برسانند و در شرایط برابر با جنس مذکر مسابقه و حتی آن ها را شکست دهند.