تاکنون صنعت خودروسازی هند غالبا به واسطه مدل های ضعیف، اقتصادی و بسیار ناامن شناخته می شد، اما حالا کمپانی تاتا تصمیم گرفته تا این شرایط را تغییر دهد، خودروی اسپرت کم حجم بهترین توصیف محصول جدید Tata است.
تاتا چند سالی است که مالکیت کمپانی های انگلیسی جگوار و لندرور را نیز در اختیار دارد و به همین دلیل توانسته تا دانش و تکنولوژی لازم برای ساخت خودروهای اسپرت و متاوت را از طریق مهندسان انگلیسی کسب کند.
از محصول جدید Tata Motor با نام Tamo در ماه مارس در نمایشگاه ژنورونمایی می شود و این خودرو، احتمالا یک محصول اسپرت خواهد بود.
ماموریت Tamo این است که مانند یک استارتاپکوچک درون کمپانی خودروسازی تاتا عمل کند، این شرکت می خواهد خودروهایی کم حجم و ارزان برای به تثبیت رساندن تکنولوژی جدید تولید کند. بهترین توصیف این خودروی جدید، خودرویی اسپرت و دارای عملکرد قابل توجه است، ویژگی هایی که تاکنون در صنعت خودرو هند سابقه نداشته است.
نام اولین محصول اسپرتتامو ، Futuro گزارش شده و پس از بررسی بازار، ممکن است از این مدل تنها 250 دستگاه تولید شود. به عنوان یک خودرو دو سرنشین، بطور کامل محصولی متفاوتاز ساخته های مرسوم Tata به نظر می رسد.
رندری کهتوسط Matthew Swann ترسیم شده است، یک نسخه رودستر از Tata را به تصویر می کشد. انتظار نداریم Tamo شبیه به این باشد، ولی این طراحی ، نشان میدهد که یک مدل اسپرت از این برند چه شکلی می تواند باشد
دکتر تیم لورتن، رئیس ارشد و مهندس تولید Tata Motors، در بیانیه کمپانی اعلام کرد، “تمرکز ما بر یافتن تکنولوژیهای جدید و کشف فرصتها در مراکز نوآوری سراسر جهان است و درگیر خلق نوآوری و ابتکار در فضاهای جدید هستیم.
از آنجا که این کار نیاز به تفکر متفاوتی دارد، ما برای تولید Tamo نیز کارهای متفاوتی انجام خواهیم داد، چرا که رهبری فقط به معنی تعیین زمان مناسب برای ورود به بازار نیست و ما در پی ایجاد تحولی در نگاه جهانیان به صنعت خودروسازی هند هستیم.”
انتخاب تیمی کوچک و پرانرژی و فضا دادن به آنها، استراتژی فوق العاده ایست، این ایده نیازمند یافتن استارتاپ ها و دیگر کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی نیز خواهد بود. بدون یافتن چنین افراد باهوشی، این اختراع ممکن است به موفقیت نرسد، چرا که در این صورت Tata منابع عظیمی در اختیار تیمش قرار نخواهد داد.
همچنین Tata Motors می خواهد به یک کمپانی خودروسازی پر بازده ترتبدیل شود. این کمپانی در نظر دارد به دو پلتفرم مدولار تقسیم شود که هرکدام زیربنای هفت یا هشت خودرو را خواهند ساخت.
این حرکت پیچیدگی ساخت را کاهش می دهد و به کمپانی خودروسازی اجازه می دهد قطعه ای بخرد که در تمام مدلهای جدید قابل استفاده است و از این طریق کمپانی از لحاظ اقتصادی رشد می کند.