اولین سواری با پورشه پانامرا توربو

اولین سواری با پورشه پانامرا توربو

علاقه‌مندانِ به دنیای خودرو و کمپانی پورشه، اولین نمایش پانامرا را در سیزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل 2009 به خاطر دارند. یک خودروی سدانِ لوکس که موتور آن در جلو قرار داشت و در دو حالت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل طراحی شده بود.

Porsche panamera turbo
Porsche panamera turbo

و امروز پورشه با تازه سازی میان عمری همین خودرو، آن را در قدرتمندترین کیفیتش برای بررسی بیشتر به حرکت درآورده است؛ و نتیجه چیزی دور از انتظار نبود، نمایش خودرویی با تغییراتی ظریف نسبت به مدل قبلی اش. ورود نسخه پلاگین-هیبرید پانامرا برای امسال و موتور V6 با توربوی دوقلوی ارتقا یافته، بزرگترین خبر این اتومبیل بود اما مرکز توجه ها به این ماشین هنوز هم مدل توربوی هشت سیلندر است.

Porsche panamera turbo 2013

Porsche_panamera_turbo-2013

Porsche_panamera_turbo-2013

Porsche panamera turbo 2013

Porsche panamera turbo 2013

Porsche panamera turbo

Porsche_panamera_turbo-interior

panamera interior

panamera interior

panamera interior

panamera interior

panamera interior

panamera interior

panamera interior

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

panamera turbo

[jwplayer player=”1″ mediaid=”40134″]

در مورد پورشه پانامرا توربو به طور خلاصه می توان اطلاعات زیر را دسته بندی کرد.

شتاب: 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.1 ثانیه
بالاترین سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 10.19 لیتر در کیلومتر
آلایندگی: 239 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر
وزن موثر: 1970 کیلوگرم
موتور: V8 و 4806 سی سی توربینی (توربو شارژر دوقلو)
مونتاژ: موتور طولی انتقال نیرو به چهار چرخ
قدرت: 513 اسب بخار در دور موتورِ 6000 دور بر دقیقه
گشتاور: 700 نیوتن متر در 2250 تا 4500 دور موتور
نسبت قدرت به وزن: 260 اسب بخار در ازای هر تن
گیربکس: اتوماتیک هفت سرعته
قیمت: 138 هزار دلار برای توربو و 175 هزار دلار برای توربو S

مترجم: علی لیواری

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *