علاقهمندانِ به دنیای خودرو و کمپانی پورشه، اولین نمایش پانامرا را در سیزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل 2009 به خاطر دارند. یک خودروی سدانِ لوکس که موتور آن در جلو قرار داشت و در دو حالت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل طراحی شده بود.
و امروز پورشه با تازه سازی میان عمری همین خودرو، آن را در قدرتمندترین کیفیتش برای بررسی بیشتر به حرکت درآورده است؛ و نتیجه چیزی دور از انتظار نبود، نمایش خودرویی با تغییراتی ظریف نسبت به مدل قبلی اش. ورود نسخه پلاگین-هیبرید پانامرا برای امسال و موتور V6 با توربوی دوقلوی ارتقا یافته، بزرگترین خبر این اتومبیل بود اما مرکز توجه ها به این ماشین هنوز هم مدل توربوی هشت سیلندر است.
[jwplayer player=”1″ mediaid=”40134″]در مورد پورشه پانامرا توربو به طور خلاصه می توان اطلاعات زیر را دسته بندی کرد.
شتاب: 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.1 ثانیه
بالاترین سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 10.19 لیتر در کیلومتر
آلایندگی: 239 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر
وزن موثر: 1970 کیلوگرم
موتور: V8 و 4806 سی سی توربینی (توربو شارژر دوقلو)
مونتاژ: موتور طولی انتقال نیرو به چهار چرخ
قدرت: 513 اسب بخار در دور موتورِ 6000 دور بر دقیقه
گشتاور: 700 نیوتن متر در 2250 تا 4500 دور موتور
نسبت قدرت به وزن: 260 اسب بخار در ازای هر تن
گیربکس: اتوماتیک هفت سرعته
قیمت: 138 هزار دلار برای توربو و 175 هزار دلار برای توربو S
مترجم: علی لیواری