برای اولین بار نمونهی پروتوتایپ بامو i8 رودستر در هنگام پشت سر گذاشتن تستهای خود در اروپا شکار عکاسان شد.
اگرچه پوششهای مشکی و سفید زیادی اطراف این خودرو را در برگرفتهاند اما خودروی اسپورت روباز یاد شده به آسانی قابل شناسایی بوده و البته نبود سقف فلزی نیز کاملاً مشهود است.
اکتبر سال پیش اتوموتیونیوز اروپا گزارش داد که هارالد کروگر مدیرعامل بامو تولید نسخهی کانورتیبل i8 را تأیید نموده و گفته که این خودرو در سال 2018 به سایر محصولات شرکت ملحق خواهد شد.
در ماه می نیز اتوکار گفت که عرضهی نسخهی کانورتیبل i8 با بهروزرسانی مدل عادی همزمان خواهد بود. ظاهراً بهروزرسانیهای این خودرو شامل قوای محرکهی قدرتمندتر، سیستم تعلیق بازنگری شده، رینگهای آلیاژی سبکوزن و امکان استفاده از شارژ بیسیم است.
در حال حاضر این خودروی اسپورت پلاگین هیبریدی از پیشرانهی بنزینی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو به همراه پیشرانهای الکتریکی استفاده میکند. مجموع قدرت تولیدی قوای محرکهی یاد شده 357 اسب بخار و گشتاور آن نیز 570 نیوتون متر میباشد. تنها 4.4 ثانیه طول میکشد تا این خودرو از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
باور بر این است که نسخهی بهروز شدهی i8 در سال آینده و با قدرت نزدیک به 415 اسب بخار معرفی شود.