اولین تجربه سواری با نسخه پروتوتایپ فولکس آرتئون

اولین تجربه سواری با نسخه پروتوتایپ فولکس آرتئون

به تازگی جایگزینی برای فولکس‌واگن CC چهار درب و کوپه در نظر گرفته شده که آرتئون نام دارد. ما این شانس را داشته‌ایم تا با نسخه‌ی پروتوتایپ آن رانندگی کنیم. آنچه می‌خوانید حاصل بررسی این خودرو است.

new-volkswagen-arteon-prototype-01

آرتئون خودرویی است که روشی احساسی‌تر را در طراحی خود به کار گرفته و رئیس بخش توسعه‌ی محصول شرکت آقای دکتر فرانک ولش به وضوح از تولید آن هیجان زده است. او می‌پرسد: “وقتی خودرو را از آینه عقب می‌بینید طراحی آن را چگونه می‌یابید؟ این خودرو با جلوپنجره‌ی که به سوی چراغ‌ها کشیده شده نمای هدفمندتری دارد.”

new-volkswagen-arteon-prototype-02

متأسفانه ما نمی‌توانستیم نمای بدون پوششی را که آقای ولش دیده ببینیم اما حتی از پشت این پوشش‌های سنگین نیز می‌توانید فرم انحنایی عقبی مشابه با آئودی A5 را دریابید؛ و بله دماغه‌ی خودرو جالب‌توجه است.

new-volkswagen-arteon-prototype-03

اگرچه که آرتئون جایگزینی برای فولکس‌واگن CC دوست‌نداشتنی است اما بزرگ‌تر بوده و فولکس امیدوار است با این خودرو به مصاف بزرگان لوکس‌تری چون ب ام و سری 5 جدید برود.

فولکس می‌گوید این خودروی ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم MQB از نظر اندازه بین آئودی A5 و A7 قرار می‌گیرد و فاصله‌ی بین محورهای آن بیشتر از مدل پاسات است؛ اما داخل خودرو کلاً شاهد یک پاسات هستیم که حتی در نسخه‌ی پیش‌تولیدی نیز کیفیت بالایی داشته و کنترل‌های آن واضح است. همچنین کاکپیت مجازی آشنای شرکت نیز به چشم می‌خورد. مدل تست شده همچنین صفحه لمسی اطلاعات سرگرمی به‌روز شده‌ی عالی‌ای داشت. فضای بخش عقبی عالی بوده و همچنین صندوق بار 500 لیتری آن با تا کردن صندلی‌ها گنجایش 1700 لیتری پیدا می‌کند.

new-volkswagen-arteon-prototype-06

طیف پیشرانه‌های آرتئون دربردارنده‌ی نسخه‌های آشنای TDI با خروجی‌های 148 تا 236 اسب بخار است. همچنین پیشرانه‌ی بنزینی جدید 1.5 لیتری با قدرت 148 اسب بخار که در گلف جدید معرفی خواهد شد در آرتئون نیز قابل سفارش است.

ما دو مدل بنزینی دیگر یعنی مدل 2 لیتری با قدرت 188 و 276 اسب بخار را راندیم. پیشرانه‌ی آخری تنها مختص بازار آمریکاست. پیشرانه نرم بوده و قدرت زیادی دارد اما چیزی که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد نسخه جدید گیربکس 7 سرعته ی DSG فولکس بود. این گیربکس برای کاهش تعلل ابتدایی در هنگام حرکت خودرو و افزایش سرعت تعویض دنده‌ها به‌روز شده و هم‌اکنون سرعت عمل بسیار بالاتری دارد.

new-volkswagen-arteon-prototype-05

این موضوع به افزایش بیشتر رفاه و آسایش خودرو کمک می‌کند. هرچند سواری هر دو خودرو، حتی مدل آمریکایی با وجود دامپرها فعال زیادی سفت بود. مهندسان به ما گفتند که بخشی از این موضوع می‌تواند به دمای بالای آفریقای جنوبی که باعث افزایش فشار باد لاستیک‌ها می‌شود مربوط باشد؛ اما واضح است که هنوز برخی اصلاحات باید در شاسی خودرو صورت پذیرد. این خودرو تابستان سال آینده و پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو آماده‌ی فروش خواهد بود.

انتظار می‌رود بهای خودرو 2 تا 3 درصد بیشتر از مدل CC باشد. فولکس پیش‌بینی می‌کند بهای این خودرو از 35 هزار یورو آغاز شود.

new-volkswagen-arteon-prototype-04

فولکس‌واگن آرتئون بخشی از برنامه‌ی فولکس‌واگن برای ممتازتر شدن است و گفته شده این خودرو با ب ام و سری 5 و آئودی A6 رقابت خواهد نمود. به نظر می‌رسد این خودرو قطعاً استایل زیبایی را زیر پوشش‌ها پنهان کرده و البته فضای زیادی نیز دارد؛ اما اگرچه که ما ترکیب گیربکس و پیشرانه‌ی این خودرو را دوست داریم اما امیدواریم که سواری خودرو پیش از عرضه‌ی نهایی بهبود پیدا کند.

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *