سر طراح دو شرکت کیا و هیوندای کره جنوبی می گوید که تغییرات بزرگ در طراحی محصولات این دو شرکت یک ضرورت هستند و مسیر آینده هر دو برند را مشخص خواهند کرد. شرایر می افزوید که اگر همانند دیگر خودوسازان تکاملی آهسته را در طراحی های خود در نظر بگیرد، ممکن است برای این دو برند خطرناک شود.
او برای مثال به طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج اشاره می کند و آن را به گونه ای طراحی کرده است که در یک سطح بالاتر از نسل قبلی به نظر برسد.
به اعتقاد او، نسل قبلی اسپورتیج با ظاهر بسیار زیبای خود توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرد. به همین دلیل اگر او تنها دست به تغییرات جزیی می زد به ورطه تکرار در طراحی می افتاد و دیگر وارد سطح طراحی جدید و چالش برانگیزی نمی شد.
اسپورتیج اولین نسل از SUV های شرکت کیا است و در حال حاضر نسل قبلی و این نسل جدید هر دو توسط او طراحی شده است. شرایر عقیده دارد که سطح انتظارات شرکت کیا و خودش همیشه در سطح بالایی قرار دارد و دیگر محصولات این شرکت تنها زمانی عرضه خواهند شد که در سطح جدیدی از طراحی قرار بگیرند.
او آزادی عمل در شرکت کیا را به عنوان یکی از گام های اساسی پیشرفت می بیند.
شرایر یکی از دلایل تغییرات گسترده در طراحی را به دلیل بازار داخلی و ارزش بسیار بالای آن برای دو شرکت هیوندای و کیا عنوان کرد.
بازار کره جنوبی در دست این دو شرکت است و اگر طراحی ها به هم نزدیک باشند همه خودروها شبیه به هم خواهند شد و این کار چندان برای ظاهر شهرهای کره جنوبی زیبا نخواهد بود.
او اعتقاد دارد که مردم کرده دائم درخواست می کنند تا طراحی جدید و هیجان انگیز تری ببیند و این طرز تفکر به این دو شرکت هم سرایت کرده و ما دائم در حال تغییر هستیم.
پیتر شرایر نسل اول آئودی TT را طراحی کرده است و در طراحی محصولاتی همچون A3، A4 و A6 شرکت آئودی نقش داشته است او حتی در پروژه طراحی نسل جدید فولکس واگن بیتل هم کار کرده است.
شرایر از سال 2006 میلادی به عنوان طراح در شرکت کیا کار می کند و در سال 2013 با ادغام این دو شرکت به مقام سر طراح هر دو برند رسیده است.
شما در رابطه با طراحی نسل نو اسپرتیج و یا هیوندای النترا چطور فکر می کنید؟ نوآوری های انقلابی تیم شرایر را می پسندید یا طراحی نسل های گذشته این دو خودرو را ترجیح می دهید؟