انتخاب SUV سال 2017 موتورترند

انتخاب SUV سال 2017 موتورترند

پس‌ازاینکه به معرفی انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند پرداختیم، حال اینجا SUV سال 2017 موتورترند را معرفی خواهیم کرد؛ یعنی خودروهایی که این روزها بسیار محبوب شده‌اند. SUVها و کراس اوورها امروزه در اشکال، اندازه‌ها، پیشرانه‌ها و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. چه دوست داشته باشیم چه نه، این روزها کراس اوورها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کلاسهای خودرویی در جهان شده‌اند. این چیزی است که موجب می‌شود قضاوت و انتخاب SUV سال همواره دشوارتر از خودروی سال و یا پیک‌آپ سال باشد.

2017-motor-trend-awards-image

در مراسم امسال انتخاب خودروی سال، یک نماینده از انگلستان، 9 نماینده از ژاپن، 4 نماینده از آلمان، 1 نماینده و از کره و 4 نماینده از ایالات‌متحده حضور دارند. این 19 رقیب با تیپ‌های مختلفی در این مراسم شرکت کرده‌اند و به همین دلیل تعداد کل خودروها به 31 دستگاه رسیده است. قیمت SUVها در بازه‌ای از 24 هزار دلار تا 117 هزار دلار قرار داشته و موتورهای آن‌ها نیز شامل نمونه‌های 1.5 لیتری چهار سیلندر تا 5.7 لیتری V8 می‌شود. تنفس طبیعی، توربوشارژ، بای‌توربو، سوپرشارژ، هیبریدی، تمام الکتریکی، دیفرانسیل جلو، چهارچرخ محرک AWD و چهارچرخ محرک 4WD نیز از دیگر ویژگی‌های گوناگون شرکت‌کنندگان این مراسم بزرگ است. قدرت این خودروها از 168 اسب بخار تا 532 اسب بخار بوده و مصرف سوختی از 13 تا 2.4 لیتر در هر صد کیلومتر دارند. با همهٔ این تفاسیر، SUV سال 2017 موتورترند چه خودرویی خواهد بود؟ در ادامه می‌فهمیم.

2017-motor-trend-car-of-the-year-calipers

هریک از این SUVها ابتدا در آزمون‌های معمول ما یعنی عملکرد، شتاب، ترمز و تست پویایی در پیست 8 شکل (عدد 8 انگلیسی) شرکت کردند. سپس در طی سه هفته مصرف سوخت آن‌ها به‌طور واقعی در جاده‌ها مورد ارزیابی و اندازه‌گیری قرار گرفت. پس‌ازاین، همهٔ خودروها به همراه 11 داور، کارکنان پشتیبانی، عکاسان و فیلم‌برداران که درمجموع حدود 30 نفر می‌شوند، به کالیفرنیا سفر کردند؛ یعنی جایی که خودروها مورد آزمایش‌هایی شامل سروصدا، ارتعاش، کیفیت سواری، هندلینگ، توانایی‌های آفرود و ویژگی‌های رانندگی نیمه خودران و تمام خودران قرار گرفتند و در صحرای داغ موهاوی تست شدند.

2017-motor-trend-suv-of-the-year-contenders-and-finalists

سپس بعد از بررسی‌های کامل و طی مسافت 50 کیلومتر با هر خودرو در داخل و اطراف کالیفرنیا، داوران امتیازدهی و رتبه‌بندی خودروها را آغاز کردند و از بین 19 خودروی شرکت‌کننده، 6 نمونه را به‌عنوان فینالیست برگزیدند. لازم به ذکر است که این SUVها با یکدیگر مقایسه نشده‌اند بلکه هرکدام نسبت به همکلاسان خود ارزیابی شده و با شش معیار موردبررسی قرار گرفته‌اند که عبارت‌اند از چقدر طراحی داخلی و خارجی خودرو پیشرفت کرده و یا نوآوری داشته است، قوای محرکهٔ هر خودرو چقدر کارآمد است و چه میزان دی‌اکسید کربن تولید می‌کند، خودرو تا چه حد توانایی انجام وظایف خود را دارد، بررسی ارزش نسبی خودرو با توجه به قیمت و در نظر گرفتن آپشن‌ها، بررسی تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال و همین‌طور نتایج آزمون‌های تصادف رسمی و نهایتاً بررسی مهندسی کلی هر خودرو.

2017-motor-trend-suv-of-the-year-contenders-and-finalists-03

شرکت‌کنندگان کلی در انتخاب SUV سال 2017

آکورا MDX لکسوس RX
آئودی Q7 مزدا CX-9
ب‌ام‌و X1 مرسدس بنز GLC
کادیلاک XT5 مرسدس بنز GLS
فورد اسکیپ نیسان آرمادا
جی‌ام‌سی آکادیا تسلا مدل X
اینفینیتی QX30 تویوتا هایلندر
جگوار F-Pace تویوتا لندکروزر
کیا اسپورتیج تویوتا رافور
لکسوس LX570

2017-motor-trend-suv-of-the-year-contenders-and-finalists-02-1

فینالیست‌های SUV سال 2017 موتورترند

آئودی Q7

جی‌ام‌سی آکادیا

جگوار F-Pace

مزدا CX-9

مرسدس بنز GLC

تسلا مدل X

در هر SUV با تجهیزات دقیق، شتاب صفر تا 96 کیلومتر، مسافت 400 متر، ترمز گیری از سرعت 96 کیلومتر و شتاب جانبی اندازه‌گیری شد. سپس تیم موتورترند با ابزار بسیار حساس و دقیق اقدام به اندازه‌گیری مصرف سوخت هر خودرو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی نمودند. امسال شرکت هوندا در انتخاب SUV سال بسیار به ما کمک کرد چراکه مرکز Honda Proving خود را که یک پیست بیضی‌شکل است و به‌تازگی بازسازی شده در اختیار ما قرار داد. این پیست 12 کیلومتر طول دارد؛ بنابراین ما هم هر 31 خودرو را به آنجا برده و بخش‌های مختلف آن‌ها مانند ارزیابی صدای باد در سرعت‌های مختلف، کیفیت سواری، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل، فرمان، موتور، گیربکس و سیستم ترمز را مورد آزمایش قرار دادیم. برای انجام آزمایش آفرود هم خودروها را در گل‌ولای عمیق و شیب 50 درصد حرکت دادیم. بدین ترتیب سرانجام لیست نوزده‌تایی ما به شش نامزد نهایی تقلیل یافت و نهایتاً مرسدس بنز SLC به‌عنوان پیروز رقابت SUV سال 2017 انتخاب شد.

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-front-three-quarters-in-motion

نگاه کوتاهی به مرسدس بنز GLC، اس‌یووی سال 2017 موتورترند

مرسدس بنز GLC300 با موتور چهار سیلندر قوی و کارآمد خود، ویژگی‌های یک S کلاس را با قیمت یک C کلاس ارائه می‌کند. این ماشین واقعاً خوب است. صندلی‌های آن نرم بوده و در عین حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورد و در کابین آن بلافاصله احساس آرامش می‌کنید. تمام نقاط کابین حس یک خودروی میلیون دلاری را دارند و داخل کابین آن کاملاً لوکس احساس می‌شود.

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-cockpit

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-center-stack

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-cargo

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-rear-interior-seats

ما پیشرانهٔ 2 لیتری 241 اسب بخاری GLC300 را می‌ستاییم چراکه 370 نیوتن متر گشتاور خود را در تنها 1300 rpm تحویل می‌دهد که برای یک موتور توربو قابل‌توجه است. GLC نسبت به سلفش GLK در استایل، احساس لاکچری و صندلی‌های عقب یک بهبود بزرگ محسوب می‌شود. سردبیران ارشد یعنی جانی لیبرمن و جیسون کامیسیا متفق‌القول گفتند که مرسدس بنز برای اولین بار کراس‌اووری ساخته که به‌خوبی یا حتی بهتر از سدانی است که بر اساس آن شکل گرفته است.

2016-mercedes-benz-glc-300-4matic-rear-three-quarter-in-motio-02

مشخصات فنی

Mercedes Benz GLC300 2016
ترکیب موتورجلو/چهارچرخ
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 241 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری 2.87 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.65/1.89/1.64 متر
وزن خالص 1850 کیلوگرم
توزیع وزن 53/47 درصد جلو/عقب
ظرفیت سرنشین 5 نفر
شتاب صفر تا 96 6.8 ثانیه
مسافت 400 متر 15.3 ثانیه
قیمت پایه 41,875 دلار
قیمت تست‌شده 60,780 دلار

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *