هیوندای النترا را می توان محبوب ترین سدان این شرکت کره ای در چند سال اخیر دانست. این مسئله محدود به بازار کشور ما نمی شود و در سرتاسر جهان هیوندای النترا به دلیل قیمت گذاری خوب در کنار طراحی ظاهری جذاب و سطح آپشن گذاری بالا به پرفروش ترین سدان سایز کوچک هیوندای تبدیل شده است.
پیش از معرفی نسل تازه سوناتا، این مدل لقب موفق ترین سدان هیوندایی ایران را یدک می کشید، اما در پی معرفی نسل جدید این مدل زیر سایه کیا اپتیما قرار گرفت و با توجه به افزایش قیمت نسبل به سوناتا YF نتوانست رکورد فروش نسل های قدیم خود را تکرار کند.
اما نسل جدید سدان هیوندای النتراکه با نام AD توسط هیوندای خوانده می شود پس از 10 ماه تاخیر به نسبت بازارهای جهانی چندی است به بازار ایران ورود پیدا کرده است و به زودی شاهد تردد آن در خیابان ها خواهیم بود.
طول کلی خودرو به نسبت نسل قبل بیشتر شده و به دلیل فرم خاص سقف این مسئله تشدید می شود و ظاهری کوپه مانند را به آن می دهد.
جلو پنجره بزرگ 6 ضلعی که آرم هیوندای بر روی آن قرار گرفته و چراغ های کشیده شده بر روی سپرکناری مجهز به LED و فرم متفاوت مه شکن ها از مهم ترین نکات طراحی در بخش مقابل است.
خط شانه ای ساده که تا چراغ های عقب امتداد پیدا کرده است و چراغ های LED 3 تکه عقبی با طراحی سه بعدی و حجم دهی سپر عقب آن هم نه به گونه ای که مانند دیگر خودروها(خودروی ملی دنا) اغراق آمیز باشد از نکات طراحی در بخش عقبی است.
در واقع طراحی ظاهری النترا را می توان تکامل یافته طراحی مدل قبلی دانست، اما در عین حال از طراحی سیال معروف هیوندایی در النترا 2017 کاسته شده و جای خود را به خطوط محکم تری داده که معمولا مورد پسند مشتریان اروپایی واقع می شود.
در داخل اتاق با طراحی بسیار نزدیک به برادر بزرگ تر یعنی سوناتا را شاهد هستیم و فرم کلی آن را باید شبیه به اتاق سوناتا دانست.
از امکانات هیوندای النترا جدید می توان به 6 ایربگ گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم کیلس، سانروف، کروز کنترل، صفحه نمایش 7 اینچی، 8 اسپیکر، دوربین عقب، ESP، تهویه مطبوع دو گانه و…اشاره کرد.
در بخش قوای محرکه شاهد استفاده از یک موتور 2 لیتری در نسخه وارد شده به کشورمان هستیم که مدل مجهز به موتور Nu MPI در حدود147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مدل Nu GDI نیز 174 اسب بخار قدرت و 213 نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس و چرخ های جلو می دهد.
هر دو نسخه هیوندای النترا جدید مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار هستند. گرچه مدل های توربو با قدرت بیشتر و جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ به همراه شیفتر پشت فرمان توسط هیوندای برای این نسل در نظر گرفته شده که ظاهرا قرار نیست در بازار کشور ما عرضهشوند.
در حال حاضر هیوندای النترا جدید با برچسب قیمتی 135 میلیون تا 155 میلیون تومان فروخته می شود و به دلیل این که بازار خودورهای وارداتی به دلیل مشکلات به وجود آمده در واردات خودروها ملتهب است، امکان این که این مدل با حفظ قیمت فعلی به عنوان یک تازه وارد خرید و فروش شود می رود.
با توجه به این که رقبای ژاپنی و فرانسوی، نتوانستند در زمینه فروش با نسل قبلی النترا به رقابت بپردازند و مدل های جدید آن ها هنوز در بازار ایران عرضه نشده است.
پیش بینی می شود که موفقیت بسیار خوبی در انتظار النترا خواهد بود اگر قیمت گذاری در چهارچوب نسل قبلی آن قرار گیرد. قیمت جهانی النترا از 18 هزار دلار آمریکا آغاز می شود.
مقایسه هیوندای النترا جدید با مزدا 3 جدید را می توانید از طریق این لینک مطالعه کنید.