در هنگام فکر کردن به خودرویی شاسیبلند ضرورتاً به پژو فکر نمیکنید؛ اما در بازهی زمانی 12 ماه آینده این کمپانی فرانسوی برنامههایی برای گسترش محصولات شاسیبلند خود داشته و امیدوار است با این کار جذابیتهای برند خود را افزایش دهد.
این هفته شاهد معرفی شاسیبلند کوچک 2008 بهروز شده هستیم و پس از آن نیز مدل میدسایز 3008 در ماه آوریل معرفی خواهد شد. شاسیبلند 7 نفره 5008 نیز پیش از پایان سال جاری به بازار خواهد آمد.
3008
این اولین باری نیست که ما شاسیبلند داریم. تا پایان سال ما سه مدل شاسیبلند خواهیم داشت. ما میدانیم که در گذشته چه اشتباهاتی داشتهایم. برای مثال مدل 2008 قوای محرکهی جذابی نداشت و پیشرانهی آن واقعاً فوقالعاده نبود بنابراین ترکیب کلی خوب کار نمیکرد.
او ادامه داد:
شاسی بلندهای گذشتهی ما خریداران خاص خود را داشتند اما به دلایل متعدد استقبال از آنها به خوبی مدلهای دیگر پژو نبود؛ بنابراین چگونگی تلاش ما برای همخوانی ما ذائقهی مشتری بسیار مهم است. من فکر میکنم حالا با این مدلها موقعیت بسیار خوبی داریم.
این خودروها برای طیف بیشتری از مشتریان جذاب خواهند بود.
این مدیر ارشد پژو صحبتهای ذکر شده را دربارهی گزینهی دیفرانسیل جلوی پژو 2008 گفته است.
او میگوید سوبارو با سیستم چهارچرخ محرک خود موفقیت بسیاری داشته است. و اگر به مزدا و تویوتا و دیگر رقبا نگاه کنید خواهید فهمید که سیستم چهارچرخ محرک در طیف قیمتی بالاتری قرار میگیرد.
او میگوید:
برای فروش، اروپایی بودن یک چیز خوب است اما مردم تنها به محصولی خوب پول میدهند؛ بنابراین ما تنها نمیخواهیم روی اروپایی بودن تمرکز کنیم. ما باید قادر باشیم تا در بازار مدلهای میانی فروش بالایی را ثبت کنیم.
واضح است که اروپاییها محصولات فوقالعادهای داشته و چالش و وظیفهی ما به دست آوردن سهمی مناسب از بازار خواهد بود؛ و من فکر میکنم که محصولات فوقالعادهای داریم و همین باعث رقابتیتر شدن برندمان خواهد شد.
خودروی 3008 واقعاً بالاتر از ماه است. طراحی بیرونی و کابین و کیفیت آن فوقالعاده است. پژو تاکنون در چنین سطحی نبوده است.
ما نمیتوانیم خیلی از CX-5 دور شویم؛ اما ظاهر و احساس خودرو به حدی خوب است که ما مجبور نیستیم خودمان را پشت دیگر رقبا پنهان کنیم.