آلفارومئو بهتازگی پلتفرم جدیدی را بنام Giorgio توسعه داده است که در محصولات جدیدش یعنی سدان جولیا و کراساوور استلویو مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین این شرکت ایتالیایی وعده داده است که تا هشت محصول جدید را تا سال 2020 بر اساس این پلتفرم خواهد ساخت؛ اما ظاهراً از این پلتفرم در دیگر محصولات گروه فیات-کرایسلر (FSA) نیز استفاده خواهد شد. با توجه به یک گزارش جدید از Automotive News قرار است پلتفرم دیفرانسیل عقب Giorgio در محصولات شرکتهای مازراتی، دوج و جیپ هم بکار گرفته شود.
با توجه به گفتههای مدیرعامل FSA، سرجیو مارکیونه، قرار است محصولات جدید مازراتی از سال 2018 به بعد بر اساس این پلتفرم جدید ساخته شوند. همچنین محصولات بزرگ جیپ و ساختههای دیفرانسیل عقب دوج نیز از این پلتفرم استفاده خواهند کرد؛ بنابراین بهاحتمالزیاد نسل آیندهٔ مدلهای چارجر و چلنجر بر روی پلتفرم Giorgio آلفارومئو ساخته خواهند شد.
سدان آلفارومئو جولیا اولین خودرویی بود که بر اساس پلتفرم Giorgio ساخته شد و به دنبال آن کراساوور استلویو هم از این پلتفرم استفاده کرد؛ اما غیر از اینها، خبر رسیده که آلفارومئو قصد ساخت نسخهٔ کوپهٔ سدان اسپرت جولیا را هم دارد که انتظار میرود در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی گردد. مارکیونه در این رابطه گفته است:
«سرمایهگذاری در آلفارومئو قطعاً به فراتر از این شرکت گسترش پیدا خواهد کرد. من خوشحالم که ما درنهایت به این تصمیم رسیدیم که این پلتفرم را به فراتر از آلفا گسترش دهیم».
بنابراین همانطور که اشاره شد، گفته شده که دوج از پلتفرم Giorgio برای ساخت نسل بعدی محصولات دیفرانسیل عقب همچون چارجر، چلنجر، دورانگو و جورنی استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر، مازراتی هم همین پلتفرم را برای استفاده در نسل بعدی کواتروپورته، نسل بعدی گیبیلی، نسل بعدی گرن توریسمو، آلفیری و احتمالاً یک کراساوور متوسط جدید در نظر گرفته است.
اما در حال حاضر آلفارومئو در کانون طرح توسعهٔ فیات-کرایسلر قرار گرفته است و برای آن 5.37 میلیارد دلار هزینه شده است. این سرمایهگذاری عظیم با هدف افزایش فروش آلفا به 400 هزار دستگاه تا پایان دههٔ جاری صورت گرفته است. البته مارکیونه تأیید کرده است که این برند ایتالیایی سال گذشته ضرر داشته و امسال هم مجدداً ضرر خواهد داشت اما انتظار میرود که سال آینده به سوددهی برسد.