هر ساله آژانس ارزیابی و مشاوره استراتژی Brand Finance با بررسی فاکتورهای مختلف لیست قدرتمندترین و با ارزش ترین برندها را در دسته های گوناگون منتشر می کند.
فاکتورهایی که در بررسی قدرتمندترین برندهاسنجیده می شوند، شامل مواردی مثل میزان سرمایه گذاری برای مارکتینگ، وفاداری مشتریان، رضایت کارکنان و شهرت کمپانی می شوند.
طبق رده بندی اخیر Brand Finance، کمپانی فراری بعد از لگو، گوگل، اپل و نایکی به عنوان چهارمین برند قدرتمند دنیا در شاخه برندهای صنعتی دست یافته و مفتخر به کسب بالاترین درجه یعنی AAA+ شده است.
در میان برندهای خودرویی بعد از فراری 92 امتیازی، پورشه با امتیاز 86 در جایگاه دوم قرار دارد؛ فولکس واگن نیز با امتیاز 84.9 در جایگاه سوم ایستاده است.
رده های بعدی نیز به ترتیب به ب ام و (84.5 امتیاز)، رنو (84.2 امتیاز)، فورد (83.8 امتیاز)، تویوتا (83.1 امتیاز)، رولزرویس (83 امتیاز) و لامبورگینی (82.3 امتیاز) اختصاص دارند.
در ارزیابی Brand Finance تویوتا عنوان با ارزش ترین برند خودرویی را از آن خود کرده؛ ارزش این برند آسیایی با 7% رشد به 46.3 میلیارد دلار رسیده و میزان درآمد آن نیز در گزارش اخیر با 32% افزایش همراه بوده است.
با وجود این در سال گذشته گروه فولکس واگن علی رغم رسوایی با فروش 10,213,486 خودرو موفق به سبقت گیری از تویوتا شد و توانست عنوان پرفروش ترین برند خودرویی را از آن خود کند.
در همین مدت تویوتا 10,175,000 خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل داده است. البته ناگفته نماند که آمار گروه فولکس واگن شامل برندهای زیر مجموعه (آئودی، لامبورگینی، بنتلی، آشکودا، سئات، پورشه، بنتلی و بوگاتی) نیز می شود.
برند اصلی گروه فولکس واگن نیز رشد خوبی را تجربه کرده و ارزش آن به 25 میلیارد دلار رسیده است. بعد از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده در اواخر سال 2015، کمتر کسی فکر می کرد که این کمپانی آلمانی به این زودی ها خود را بازیابی کرده و به بزرگ ترین خودروساز جهان تبدیل شود.