تویوتا همواره به دوام و قابلیت اطمینان محصولاتش افتخار می کند اما این کمپانی درست در حساس ترین شرایط قابل تصور قربانی نقص فنی و دوام نا کافی خودرو مسابقه ای خود شد و یک پیروزی عظیم را از دست داد.
رقابت های 24 ساعته لمانز در حالی به پایان رسید که تیم تویوتا با خودروی شماره 5 TS050 رتبه اولی را در اکثر دقایق در اختیار خود داشت، اما 3 دقیقه مانده به انتهای رقابت به دلیل مشکل در بخش قدرت در کنار خط پایان باز ایستاد و نتوانست تاریخ این مسابقات را بار دیگر تکرارکند.
در طول تاریخ تنها شرکت ژاپنی که توانسته این رقابت ها را با پیروزی پشت سر بگذارد تیم مزدا در سال 1991 بوده و تویوتا امسال این فرصت را داشت تا دومین شرکت ژاپنی باشد که پیروز این رقابت طاقت فرسامی شود، اما این رویا به دلیل یک نقص فنی ساده به باد رفت.
در پایان، خودرو شماره 2 پورشه توانست قهرمان این دوره از مسابقات لمانز شود و دیگر نماینده تویوتا هم به رده دوم بسنده کرد. آئودی هم که در مسابقات امسال بسیار ضعیف ظاهر شده بود رده های سوم و چهارم را به خود اختصاص داد.
این دومین قهرمانی پی در پی شرکت پورشه است که با خوش شانسی هر چه تمام توانست رقابت را در دقیقه آخر با پیروزی پشت سر بگذارد.
گرچه دیگر خودروی پورشه به دلیل مشکلات اساسی بخش قدرت در طول نیمه ی شب بیش از 2 ساعت را در گاراژ گذراند و در نهایت به دلیل نداشتنهیچ شانسی برای گرفتن سکو از رقابت کنار کشید.
در کلاس های دیگر، فورد که به مناسبت پیروزی در رقابت های سال 1966 بار دیگر به لمانز آمده بود توانست برنده کلاس GTE-Pro بشود و بار دیگر خودروی فراری را همانند سال های دهه 60 میلادی شکست دهد. در رده دوم هم فراری 488 GTE قرار گرفت و رده سومی هم به دیگر نماینده شرکت فورد رسید.
گرچه فراری توانست در دیگر کلاس یعنی GTE-Am دو رده اولی و دومی را از آن خود کند تا دست خالی به خانه برنگردد. در رده سوم این کلاس هم تیم ابوظبی ریسینگ با خودروی پورشه 911 RSR قرار گرفت.
در کلاس LMP2 هم تیم Signatech Alpine رده اولی را کسب کرد.
از دیگر نکات این رقابت شروع آن بود که توسط برد پیت بازیگر شهیر آمریکایی پرچم زده شد. برای اولین بار در تاریخ این مسابقات رقابت با حضور خودروی ایمنی به دلیل بارش شدید باران آغاز شد و با اشک و اندوه فراوان مدیران ارشد تیم تویوتا پایان یافت.