فرمول یک و فراری، دو نامی که اگر آن ها را از هم جدا کنیم تقریبا هویتشان را از دست خواهند داد. فراری 16 بار قهرمان این رقابت ها شده است و هیچ تیم و شرکت خودروسازی در طول تاریخ به گرد پای این شرکت در این زمینه نمی رسد.
z
اما اوضاع امروز بسیار متفاوت با دوران پر شکوه و طلایی فراری با راننده افسانه ای چون مایکل شوماخر است. موتورهای V-6 حجم پایین مجهز به توربوشارژر و همینطور قوای محرکه هیبرید، روزگار را برای فراری سخت کرده است و در رقابت های امسال هم این شرکت در پشت سر مرسدس بنز و ردبول قرار گرفته است.
حال مدیرعامل فراری یعنی سرجیو مارکیونه خبر از حضور احتمالی این برند در رقابت های فرمول E که نوع تمام الکتریکی این مسابقات است می دهد.
یکی از دیگر تفاوت های این مسابقات به نسبت رقابت های فرمول یک در این است که تمامی مسابقت در پیست های شهری، یعنی خیابان و بزرگراه های شهر های بزرگ دنیا برگزار می شود که در نوع خود جالب توجه است.
گرچه مدیرعامل فراری عنوان کرده که فرمت فعلی این مسابقات را چندان دوست ندارد و می گوید انتظار این که اتومبیل در وسط مسابقه شارژ باتری هایش تمام شود و راننده مجبور به بازگشت به پیت و عوض کردن کامل خودرو است را برای برندی چون فراری مناسب نمی داند.
او به تشابه ساختاری همه اتومبیل ها هم اشاره کرده و می گوید مردم فراری را به خاطر ساخت موتورهای مسابقه ای برای ماشین های شهری و مخصوص مسابقه می شناسند و این کاملا متفاوت با هویت برندی چون فراری است.
فراری در حال حرکت به سوی هیبرید کردن خودروهای خود تا سال 2019 میلادی است و با افزایش مدل ها در بازه های قیمتی متفاوت می خواهد فروش سالیانه خود را به بیش از 10 هزار خودرو در سال برساند.
پیش از این خبر شرکت آئودی و جگوار در این مسابقات منتشر شده بود و حتی حضور مرسدس بنز هم در فرمولا الکتریک قطعی به نظر می رسد.