در شرایطی که بیشتر خودروسازان کموبیش مشغول سرمایهگذاری وسیعتر در حوضه قوای محرکه برقی هستند، به عقیده بعضی منتقدان سلطان باواریا کمی کند عمل کرده و تمرکز زیادی روی این مُهم ندارد.
گرچه بامو در حال حاضر دو خودروی تمام برقی تحت برند خود دارد و سومی نیز در راه است، اما منابع مالی و غیرهاش را صرف توسعه فناوری باتری نمیکند. از طرفی، تا سال 2021 که i5، برادر کراساوور i3 و i8، معرفی شود حدود 5 سال زمان باقی مانده است. تا آن موقع خودروسازانی چون آئودی، پورشه، تسلا و فولکس واگِن چند مدل درجه اول الکتریکی روی خط تولید خود خواهند داشت. بهعنوان مثال، فولکس واگِن و مرسدس بنز برنامهریزی کردهاند تا سال 2020 به ترتیب 30 و حداقل 10 خودروی مبتنی بر فناوری باتری روانه بازار کنند.
شاک همچنین معتقد است: مدیران سلطان باواریا اگر میخواهند طی سالهای آینده از رقابت حذف نشوند، باید همین حالا سرمایهگذاری وسیعی را در حوزه محصولات الکتریکی آغاز کنند.
منبع: bloomberg