سی ماه بعد از خاک برداری در صحرای نوادا و احداث کارخانه های بزرگ تسلا موسوم به گیگافکتوری، حال این مجموعه وارد فاز تولید شده و باتری های مورد نیاز خودروهای این کمپانی را تامین خواهد کرد.
تسلا و پاناسونیک با همکاری همدیگر سلول های باتری “2170” را تولید می کنند. این سلول ها در پک های باتری هر سه خودروی ساخت تسلا یعنی مدل S، مدل X و مدل 3 استفاده خواهند شد.
برای کسب اطمینان از کارکرد صحیح این سلول ها و همچنین باتری ها، این دو کمپانی از ماه دسامبر نسخه هایی را برای ارزیابی تولید می کردند. با پشت سر گذاشتن تست های مختلف بصورت موفقیت آمیز، باتری هایی که از این تاریخ به بعد تولید شوند، در محصولات نهایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
سلول های 2170 با هدف ذخیره میزان انرژی زیاد در اندازه و فرمی کوچک و همچنین بهترین عملکرد در قبال کمترین هزینه طراحی شده اند. این سلول ها در ابتدا در سیستم های ذخیره انرژی پاوروال 2 و پاورپک های تسلا استفاده خواهند شد و بعد از آن راهی خطوط تولید خودروها می شوند.
از سه ماهه دوم امسال، گیگافکتوری ساخت سلول باتری برای تسلا مدل 3 را شروع خواهد کرد. طبق برنامه ریزی ها، تسلا قصد دارد تولید این مدل را که ارزان ترین محصول کمپانی محسوب می شود، از اواخر امسال آغاز کند. با توجه به حجم بالای پیش فروش مدل 3، تامین باتری های مورد نیاز یکی از اولویت های اصلی خواهد بود.
تسلا و پاناسونیک گیگافکتوری را به صورت گام به گام می سازند. به این صورت که با تکمیل شدن هر بخش، امکان راه اندازی و تولید قطعات در آن بخش وجود خواهد داشت.
با وجود مساحت 4.9 میلیون فوت مربعی، تاکنون ساختمان ها در 1.9 میلیون فوت مربع احداث شده اند که نشان دهنده پیشرفت 30 درصدی کل پروژه گیگافکتوری است. تسلا ادعا می کند که پس از تکمیل شدن این پروژه، گیگافکتوری به بزرگ ترین بنای روی زمین (فارغ از دیوار بزرگ چین) تبدیل خواهد شد.
تا سال 2018، تسلا انتظار دارد هر ساله 35 گیگاوات-ساعت باتری تولید کند و تا پایان امسال برای گیگافکتوری 6500 کارمند استخدام خواهد کرد.